Sinds we in 2017 met Leerlingbespreking.nl zijn gestart, hebben we een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Onze naam paste destijds bij wat we als doel hadden: we wilden het bespreken van leerlingen verbeteren door docenten een nieuwe manier te geven om feedback over hun leerlingen met mentoren te delen. Zes jaar en vele ontwikkelingen later is het tijd voor een nieuwe naam: Catwise!
Mede dankzij feedback van docenten en leerlingen hebben we onze functionaliteiten kunnen uitbreiden en verbeteren. Docenten geven hun feedback nu direct aan de leerling en de tool is uitgebreid met de leerlingomgeving. Leerlingen reflecteren meer en meer door het invullen van een eigen stoplicht, reflectie én het Actieplan. Daarnaast is onze portfoliomodule dé plek waar leerlingen activiteiten rondom LOB, burgerschapsvorming, stages en meer kunnen registreren. Al 250.000 leerlingen presenteerden 2x per jaar hun actieplan en/of portfolio bij het driehoeksgesprek.
Maar we doen meer. Naast de ontwikkeling van de techniek hebben onze adviseurs al meer dan 250 scholen geholpen bij de implementatie van onze methodiek. We denken met scholen mee over zaken als cultuurverandering, planning en communicatie. Onze praktisch ingestelde trainers trainen docenten rondom thema's als formatief handelen, executieve vaardigheden en didactisch coachen.
Vanwege deze ontwikkelingen vonden we het tijd voor een nieuwe naam: Catwise! Catwise is een samenvoeging van education en wise.
Gebruikers hoefden al nooit naar onze website te navigeren, gebruikten geen gebruikersnaam of wachtwoord en hoefden die ook nooit ergens in te voeren. Dat blijft zo. We hebben samenwerkingen, koppelingen en/of diepe integraties met Magister, Somtoday, It’s Learning, Kennisnet Entreefederatie, Google, Office365 en meer. Die blijven bestaan, alleen onze naam wijzigt dus van "Leerlingbespreking.nl" naar "Catwise". Overigens blijft de feedbackmethodiek binnen Catwise gewoon "Leerlingbespreking" heten.