Sinds dit schooljaar werkt het Comenius College Krimpen met de nieuwe module Catwise Leerdoelen. In dit uitgebreide interview vertellen schoolleider Gabi Moet en docent Tristan Meurer over hun moti...
Pantarijn in Rhenen ziet duidelijke overeenkomsten tussen burgerschapsonderwijs en LOB: beide draaien om ontdekken wie je bent, zowel als burger als beroepsbeoefenaar. De school laat leerlingen hun...
Vrijheid en verantwoordelijkheid zijn kernwaarden binnen het daltononderwijs. In Catwise vond het Stedelijk Dalton Lyceum in Dordrecht een instrument dat daar naadloos bij aansluit. Met duidelijke ...
Sinds vorig schooljaar is het naast de leerlingbespreking ook mogelijk om de groepsbespreking en bevorderingsbespreking (overgangsvergadering) via Catwise te organiseren. Het Antoniuscollege in Gou...
Elianne Eijkelenboom is docent geschiedenis en ontwikkelgroepleider Didactisch Coachen op CSG Comenius, locatie Esdoorn in Leeuwarden. Deze vmbo-t-locatie telt circa 400 leerlingen. Elianne initiee...
‘Je zou kunnen zeggen dat we nu met pilot 2.0 bezig zijn.’ Khadija Fabrie is afdelingsleider van Olympia VMBO in Eindhoven, een school met vijfhonderd leerlingen. ‘Vorig jaar hebb...
Weloverwogen en voortvarend tegelijk. Zo werkt Lyceum Ypenburg in Den Haag aan de vernieuwing van haar onderwijs. Daarin staan talentontwikkeling en meer eigen verantwoordelijkheid voor leerlingen ...
Lois Welter zit in klas 2vmbo-k, op Het Element in Amersfoort. Lois, haar moeder Madeleine Stefels en haar vader Michiel Welter vertellen over hun ervaringen met Catwise.
Sinds vorig schooljaar krijgen leerlingen van het Sophianum in Gulpen grotendeels les op leerpleinen. Zelfstandig werken en eigen verantwoordelijkheid staan hierbij centraal. Catwise Portfolio en L...
Het Commanderij College, locatie Doregraaf, een vmbo-school in Gemert wil leerlingen eigenaar maken van hun eigen leerproces. Gerichte feedback geven is daarbij noodzakelijk.
‘Hier om de hoek is de Titus Brandsmastraat, genoemd naar de karmeliet die mede-oprichter is van de Carmelstichting, waar onze school deel van uitmaakt. Titus Brandsma had een groot hart voor...
Hoe maak je het ontwikkelen van vaardigheden door leerlingen zichtbaar? De Nieuwe Thermen gebruikt daarvoor het portfolio van Catwise.
Afgelopen schooljaar startte de stedelijke scholengemeenschap Nehalennia, locatie Kruisweg in Middelburg met Catwise. Docent Lichamelijke Opvoeding en mentor Martin Wilken en leerling uit de derde ...
In een aantal jaren transformeerde het Stedelijk College Eindhoven van ‘zwakke vmbo’ naar ‘schoolvoorbeeld’. Het geheim van opleidingsdirecteur Arjen Daelmans en docent Robb...
De Burgemeester Waldaschool is de enige school voor voortgezet onderwijs op Ameland. En het is misschien wel de mooiste school van Nederland, vinden directeur Bernard Kamsma en docent Engels Lisann...
Hoe monitor je de voortgang van je leerlingen en hoe geef je hen eigenaarschap over hun eigen leerproces? Het Agnieten College Zwartsluis schakelde hiervoor Catwise in. De rapportvergadering en de ...
Michel Pigge kent Catwise niet alleen als leraar Engels op Canisius in Almelo, maar ook als ouder. In een tweegesprek vertellen hij en zijn dochter en brugklasleerling (mavo/havo) Evi over hun erva...
Hoe is het om per vak feedback te krijgen over wat je wel en niet goed doet? Drie brugklasleerlingen en hun mentoren van het Berlage Lyceum in Amsterdam vertellen erover. ‘Ik heb wel eens geh...
Astrid Schouten werd negen jaar geleden directeur van het Groene Hart Lyceum. Zij introduceerde direct een nieuwe vorm van leerlingenbesprekingen: vergaderen in een cafésetting. Met kwalitat...
Ga je als school werken met een externe applicatie waarin persoonlijke gegevens en documenten worden verwerkt, dan wil je dat dit op een veilige manier gebeurt. André Poot (privacy officer) ...