Schriftelijk feedback geven

Wil je als docent je leerlingen ook schriftelijk goede feedback geven op hun werk, houding, proces en resultaat? Dan is deze workshop iets voor jou!

Aan De Slag  2 (2)

Schriftelijke feedback is een krachtig middel om de ontwikkeling van leerlingen  te stimuleren. Het biedt niet alleen ruimte voor reflectie, maar zorgt ook voor het vergroten van het eigenaarschap en de motivatie. Maar hoe  geef je feedback die niet alleen duidelijk en constructief is, maar ook daadwerkelijk bijdraagt aan het leerproces? In deze ééndaagse training duiken we in de verschillende niveaus van feedback en de technieken om deze effectief schriftelijk te communiceren. We behandelen de theorie, maar vooral ook de praktijk: hoe pas je deze kennis toe in jouw werk?

De training richt zich op inzicht verkrijgen in de leerkuil en de rol van feedback bij het ondersteunen van leerlingen om de leerdoelen te behalen. En het leren toepassen van de vier niveaus van feedback in schriftelijke vorm.

Inhoud

  • Schriftelijk leerbevorderende feedback geven op taak, houding en leerproces
  • Verbeterde vaardigheid in het geven van constructieve en motiverende feedback

Wat levert het op?

  • Verbeterde vaardigheid in het geven van constructieve en motiverende schriftelijke feedback.
  • Inzicht in de vier niveaus van feedback en hoe je die effectief inzet in verschillende situaties,
  • Tools om feedback te geven die leerlingen helpt ontwikkelen, zelfs wanneer ze vastzitten in de leerkuil.
  • Praktische handvatten om feedback te geven die de motivatie en het leerproces van studenten bevordert.

Praktische informatie

  • Doelgroep: docenten, mentoren/ coaches
  • Groepsgrootte: maximaal 12 deelnemers per groep, meerdere groepen mogelijk
  • Materiaal: deelnemers ontvangen presentatie naderhand
  • Duur: 3 uur 
  • Tarief: v.a. € 1.573,- (Vrijgesteld van BTW, exclusief reiskosten).

Deze training wordt uitgevoerd door onze scholingspartner September Onderwijs.

Training aanvragen

Gegevens aanvrager
Gegevens school
Training